nuffnang

Singgah Mai beli Satt.... Tgk Jer pon takpa...

Sunday, October 18, 2009

Aku Da Beli PC....

...ni la tempat aku buang masa...

10.10.2009 (Sabtu) aku ngan laki aku g beli pc kat low yatt... lama jgk dok survey n akhirnyer beli la jgk... aku beli spare part, pastu suh diaorg pasangkan jer... mcmtu lagi murah.. leh tambah speed n etc. Aku pakai Intel 2.8 processor n kesemuanya jumlahnyer termasuk printer color HP 3 in 1 (leh scan, photostat n print) RM1170.00
Monitor LCD ACER 19 inci (secondhand jer) RM320.00

Upah Install RM50.00

aku igt da cukup la...
tgk2x modem broadband aku yg lama rosak la pulak... geramnyer aku. warranty pun da abiss.... da over bajet nih...
terpaksa la aku beli modem baru n register line baru... macam2x ar dugaan...
memang aku menyumpah, meyampah si KARIM pencuri tuh.. aku x halal apa yg dia amik brg aku. Biar Allah je yg hukum dia.

Modem Broadband CSL (celcom) RM199.00
Line Maxis RM78.00 Sebulan
herm.. dok campur semua RM 1817.00 tu x masuk lagi duit parking (parking da la mahai), duit makan n etc...

lagi satu bila da ada pc kenala ada meja comp lak... aku p beli kat kedai perabot kat serdang. da dpt meja nak kerusi la pulak. aku amik kerusi yg sedap utk diduduk bkn apa aku ni kalau da duduk susah nak bangun.. dok ngadap pc je la kejenyer...

Meja Computer RM100.00 jer setelah penat aku tawar

Kerusi ni kain PVC dia kata mahai skit jadinya RM79 tu pun harga b4 RM100 lebih la jgk...


Total = RM1996.00 kata jimat tu sampai gak 2k...
ayu3x.. awatlah hang ni membazir sgt... nak buat camner dah terlanjur... hehehehehehhe....

No comments:

Post a Comment