nuffnang

Singgah Mai beli Satt.... Tgk Jer pon takpa...

Sunday, November 29, 2009

Hari Raya Korban

Hari Raya pertama beraya di Kampung Lombong di Puchong. Umah Arwah atuk sebelah asben aku. Tido hari khamis. Pagi raya siap apa yg patut pas tu g econ save beli barang nak masak utk mkn tghari dan kek. x penah seumur hidup aku hari raya pertama g shoping kat supermarket. Selalunya hari RAya Pertama aku akan get ready ada kat umah aku 1 hari. tunggu sedara mara dtg ke umah. pastu kalau xde org baru g jln kat umah jiran2x...



rupanya aku tgk ramai yg x beraya. ada jugk pekerja melayu yg keje hari raya pertama. pastu ada yg mai shoping tp pakai baju biasa je. x macam suasana hari raya betul. ada la jgk 2 3 org yg pakai bj raya mai shopping.



bagi aku pengertian hari raya besar ertinya bagi aku. sbb apa tau, hari raya la hari dimana semua adik-beradik, sanak saudara dpat berkumpul dan mengeratkan lagi persaudaraan.



macam aku selama 27 tahun aku beraya bersama family aku kat kg so memang terasa la bila beraya di bandar nih....

No comments:

Post a Comment