nuffnang

Singgah Mai beli Satt.... Tgk Jer pon takpa...

Monday, April 25, 2011

Belajar Make Up 17 April 2011

Jom usha gambar. Nama model ni ijan. Actually ijan ni student AMy AMera.. :)..


Ijan pun Freelance MUA




Selepas Make Up...
Make Up done by my sifu
http://amy-ameera.com



Geram tgk Cheek bone ijan.. :)



Antara jenama yang digunakan MAC, KRYOLAN dan DERMACOLOUR




















ini lah my sifu - Amy Ameera - Muda lagi orangnya... :)





Masa untuk aku praktik pulak... tadi da tengok demo... now my turnnn...


Model aku Odah @ IDAH....


Thanks idah coz sudi teman aku... :)






bab kening la bab yang susah aku nak blajar.. kena banyak praktis lagi nih..




sebelum make up


idah request nak cukur kening sikit jer.... :)




taraaa... da siap... :)..


cantik tak????....




make up done by me... :)



:)....






me wif idah...


aku sendiri x sempat nak make up hheheehe... touch up lipstik jer...






semua pix ni guna kamera my sifu.. kamera DSLR










Sebenarnya da lama sangat aku simpan hasrat di hati ini untuk belajar make up. AKu memang suka make up pun , tapi kadang2x kena tengok mood la jugak kan.. :)... ada je halangan yang menghalang untuk aku belajar make up nih.. ada2x jer.. macam2x ada la kan... malaih la nak citer kat sinih.. biar aku je simpan dalam hati.. :((((.....





Dulu aku penah belajar make up kat Sungai Petani ngan butik pengantin kat Taman Sejati. belajar gitu2x jer.. x details sangat pon.. tu pon masa tu kebetulan jer... dia baru buka butik pengantin... promosi la gituu....




Lama jugak la aku dok usha blog2x mak andam nih,


yang mana la yang paling baguih untuk aku belajar. maklum la aku bukan nya profesional sangat... aku tgk la ni ramai yang dah menceburi bidang make up ni kan.. dulu byk yg auw jer...





aku kawin dulu pon auw jugak yg make up kan.. hehehhehe.....




thanks a lot to my dear luvly hubby coz sudi tolong antarkan. x lupa juga kepada asben idah - hazril bcoz sudi teman asben aku.... :)...



4 comments:

  1. fid: thank you... nanti kalau company ko ada buat dinner ker, leh la panggil aku make up kan ko.. :)....

    ReplyDelete
  2. wah pandainyer kak ayu mekap..cantik kak odah..pasne leh la mekap kite lak..hehe

    ReplyDelete
  3. eza: boleh jer.. tunggu alat make up kakyu complete baru besh nak try make up.. mmg nk cari model pon sbb nak asah tangan nih... :)
    kena selalu praktis..

    ReplyDelete