nuffnang

Singgah Mai beli Satt.... Tgk Jer pon takpa...

Sunday, April 3, 2011

Buat Baik Dibalas BAIK

Hari ini dalam sejarah... pasai pa.. sbbnya hari ni laki aku tertinggal kunci umah & dia tak tau kat mana dia letak... haaa..... mmg masalah besaq...

Aku petang dah kuar p kenduri kawin Sera kat Dewan Perdana Felda ngan Syud. So laki aku dia nk p umah ibu mertuaku.. dia la yg last kuar dr umah aku... kunci spare aku pulak abg aku yg kat Sabah tu amik... dia bawa balik p Sabah la pulak.. so tinggai la kunci tu la satu-satunya....

masa aku kat kenduri, laki aku call tny aku ada amik x kunci umah sbbnya dia cari x jumpa. selalunya dia simpan dlm kotak kat dlm keta... tapi tadi cari x jumpa...


aku da cuak kat mana la kunci umah aku nih... macamana nak masuk umh nihh... laki aku kata last dia p kat post box nk amik surat so aku agak mmg ada kat pos box la kot... dia kata takkk.... da bw masuk kunci dlm keta...

last2x aku suruh dia balik umah p tgk kat post box.. pun takdak jugak... dia redha je naik atas umah gegar pintu grill... pastuh ada sorang brader ni mai, ni kunci umah awk ker...?... Alhamdulillah Brader tu umah dia atas tingkat umah aku ja.. umah aku tgkat 2, umh dia tgkat 3, betui2x atas umah aku... :) dia yg jumpa kunci tuh kat pos box... haaa.... kan AKU DAH KATA...
Alhamdulillah ada juga insan yang baik hati mcm abg tuh....

apa yg aku nak habaq kat sini, masa dulo2x ada gak org tertinggal kunci kat pos box umah dia. umah dia tgkat 15. aku yg perasan. so aku ngan laki aku ni pon naik la ke tgkat 15 nk bg kunci kat tuan umah. mmg tuan umah tu dia x sedar yg dia tggal kunci kat pos box...

tu la ALLAH tu MAHA ADIL... buat baik dibalas baik.... so apa perbuatan yg kita buat sekarang ada hikmah di sebaliknya...

cuba bayang kan kalau dapat kunci tu kat tangan orang yg SALAH.. maka licin la satu umah kena angkut...

No comments:

Post a Comment