nuffnang

Singgah Mai beli Satt.... Tgk Jer pon takpa...

Thursday, April 7, 2011

Green Tea Dr. Aishah



Aku start diet bulan 2. Aku makan produk Dr. Aishah Solution. Harga dia memang la mak aiii mahai nak mampuih.. tp sebab nk kurus punya pasal terpaksa la beli jugakkan... Dekat 2 bulan aku makan produk tu berat aku turun 7kg.... :)




La ni aku dah start makan nasi ngan roti. Masa diet dulu aku diet karbohidrat... boleh makan ikan, ayam, ketam dan macam2x la kecuali KARBO..




aku dah stop makan produk, cuma la ni aku dok minum Green TEA nih.. green tea ni mmg bagus. Harga dia pon murah jugak. RM35 je .. tahan lama tuh....




feedback yg aku dpt lepas minum green tea ni ada yg kata perut cepat kenyang, selalu g toilet, menghalang perasaan nak makan banyak....




dan yg paling penting GREEN TEA dapat meningkatkan tenaga metabolisme badan.... I LIKE....
TEH HIJAU (Camellia sinesis) adalah sejenis teh hasil daripada daun muda yang segar, diwapkan dan kemudian dikeringkan untuk menjadi produk teh komersial.

Teh hijau mengandungi tiga bahan yang bertindak aktif sebagai agen pelangsing iaitu kafeina (caffeine), L-Theanine dan Epigallocatechin-3 gallate (EGCG).

1.KAFFEINE (caffeine) di dalam teh hijau mempunyai kesan thermogenesis (pembakaran lemak). Ia meningkatkan daya sel-sel otot mengambil dan membakar asid lemak. Ini membantu mempercepatkan pembakaran lemak dan membantu menurunkan lemak badan.
2.L-THEANINE di dalam teh hijau memberi ketenangan, mengurangkan kerisauan dan kemurungan. Ini akan membantu seseorang daripada makan terlalu banyak semasa menghadapi tekanan.
3.EGCG, epigallocatechin-3 gallate, yang terdapat dalam teh hijau bertindak sejajar dengan kafeina membantu meningkatkan kegunaan tenaga. EGCG juga mengurangkan tahap insulin dalam darah. Insulin berperanan dalam mengawal berat badan. Lebih banyak insulin lebih susah hendak menurunkan berat badan.
Antara khasiat & kebaikan TEH HIJAU kepada anda:

•Polyphenols menggalakkan pembakaran lemak.
•Meningkat keupayaan insulin dan metabolisme glukos untuk remaja yang sihat.
•Mengawal pendarahan.
•Membantu luka sembuh dengan elok.
•Membantu mengawal suhu badan.
•Meningkat penghadaman.
•Epigallocatechin (EGCG) ialah antioksidan berkeupayaan tinggi. Ia membantu mencegah kanser pankreas, paru-paru, postate, kulit dan ovari.
•Pengurangan berat badan.
•Merangsang metabolisme dan membantu pembakaran lemak.
•Membantu mencegah penyakit jantung kadiovaskular.
•Membantu mengurangkan kolestrol jahat LDL.
•Agen anti penuaan yang sangat berkesan dalam menyahkan "radikal bebas" yang merosakkan sel-sel.
Berat: 50mg
Harga Runcit: RM35.00


so sapa2x yg nk try GREEN TEA ni boleh ca=ontact aku ok... :)





No comments:

Post a Comment